Publicitate

Vizualizari: 2121 in total, 33 pe zi
Descarcari: 107 in total, 1 pe zi
Comentarii: 4
Descriere: "Marea o privesti ca un visator, asezat pe mal sau plutind ; ea alearga spre tine, te inconjoara, te sfatuieste sa stai linistit. Muntele dimpotriva. Ca sa iubesti muntele, trebue sa-ti placa a umbla. El nu se lasa invins decat celor care au puterea sa-l cucereasca" ALBERT DAUZAT.
Am indragit muntii.Via delle Bocchette

Data: 25.09.2019
Vizualizari: 2270 in total, 40 pe zi
Descarcari: 146 in total, 2 pe zi
Comentarii: 7
Descriere: Dolmiti di Brenta. Via delle Bocchete. O inlantuire de sacari si benzi orizontale intretaie hornuri si pereti stancosi dealungul masivului dolomitic Brenta. Aceste asa zise " via ferrata" - drumuri de fier, sunt bine asigurate cu cabluri, cu pitoane, si scari facand astfel posibila accesul intr´o zona rezervata numai alpinistilor si a turistilor mai antrenati si curajosi. Via delle Bocchette Alta este una di cele mai frumoase si tot odata usoare via ferrata din Dolomiti.
Angola 1

• Currently 10.00/10

10.0 steluţe (1 vot)

Categoria: Natura
Primita de la: Steve (este autorul)
Data: 04.09.2019
Vizualizari: 267 in total, 3 pe zi
Descarcari: 57 in total, 0 pe zi
Comentarii: 0
Descriere: Angola is a west-coast country of south-central Africa. The capital and largest city is Luanda. It lies on the Atlantic coast in the northwest of the country. A highly multiethnic country has 25,8 million inhabitants. Angolan culture reflects centuries of Portuguese rule, in the predominance of the Portuguese language and of the Catholic Church. Steve
Din perlele Dolomitilor. Lago del Sorapis.

Vizualizari: 294 in total, 4 pe zi
Descarcari: 61 in total, 0 pe zi
Comentarii: 0
Descriere: Imi cer scuze pentru prezentarea pps-uli anterior fara muzica. L-am refacut si sper sa auziti si acompaniamentul muzical.
Din perlele Dolomitilor. Lago del Sorapis.

Vizualizari: 2333 in total, 35 pe zi
Descarcari: 98 in total, 1 pe zi
Comentarii: 0
Descriere: Lago di Sorapis este un lac de munte in Dolomitii Bellunezi intr´o mica caldare sub grupul muntos Sorapis care culmina in Vf.Ponta de Sorapis de 3.205 m. Punctul de plcare spre lac este oraselul Cortina d´Ampezzo, un orasel cu cca.5800 locuitori la o altitudine de 1211 m. De la Cortina o luam spre pasul Tre Croci la 1809 m. Dupa 9 km, la nivelul pasului, parcam masina si o luam pe jos.Lacul se afla la o altitudine de 1923 m. asa ca nu avem mult de urcat. Dupa cca. o ora si jumatate ajungem la Rif. Alfonso Vandelli (1926 m.) si apoi la lac. Lacul ne intampina stralucind in culoarea albastru-turkis, unica in Dolomiti. Culoarea se datoreste concentratii mari de calcar in apa. Deasupra lacului troneaza "Dito di Dio " -Degetul lui Dumnezeu - un ac stancos cu forma unui deget, inalt de 2603 m.Am fost incantati de frumusetea peisajului.Drumul de intoarcere este acelas ca la venire, dar dupa o bere rece la refugiul Vandelli. Sper sa va placa si Dumneavoastra Lago del Sorapis. Cu stima Helmut Gürtler.
Din perlele Dolomitilor. Lago di Breies

Data: 21.09.2019
Vizualizari: 2206 in total, 36 pe zi
Descarcari: 108 in total, 1 pe zi
Comentarii: 2
Descriere: Lago di Braies sau Pragser Wildsee in germana, este un lac aflat la o altitudine de 1496 m. la poalele muntelui Croda del Lago sau Seekofel de 2810 m.Ambi, lac si munte, se afla in Pragser Dolomiten si fac parte din Parcul Natural Fanes - Sennes - Prags.Lacul se intinde pe o suprafata de 310.000 m.patrati si o adancime de36 m.Lacul este de o frumusete deosebita care este deranjata doar de prezenta enorma a turistilor.La lac se ajunge extrem de usor : cu masina !!!!!In zile de Dumineca, sarbatoare sau vacanta vin sute de turisti, sau pseudo-turisti.in autobuze, SUV, sau masini obisnuite. Soseaua asfaltata de cca.8 km ,de la bifurcatia soselei ce leaga orasele Brunek cu Dobiacco (Toblach), este infundata, pe ambele parti cu masini parcate.Am ales si facut fotografii tarziu in Oct. si in zi de lucru cand sunt putini turisti. Timpul cel mai potrivit de a vizita lacul este dupa vacanta Italienilor (sfarsitul lui Sept.). Sper sa va placa Lago di Braies alias Pragser Wildsee.
Din perlele Dolomitilor. Lago di Carezza

Data: 18.09.2019
Vizualizari: 2166 in total, 34 pe zi
Descarcari: 99 in total, 1 pe zi
Comentarii: 0
Descriere: Inca o perla a Dolomitilor : lago di Carezza - Carersee.La poalele Latemarului ( 2842 m ), la o altitudine de 1519 m.se afla unul din cele mai frumoase lacuri din Dolomiti cu o lgenda tot atat de frumoasa..Povestea legende o gasiti in interiorul pps-ului.
Din perlele Dolomitilor. Lago di Coldai

Vizualizari: 2161 in total, 33 pe zi
Descarcari: 86 in total, 1 pe zi
Comentarii: 0
Descriere: La poalele Civettei, sub muntele Coldai de 2396 m. se afla lacul Lago di Coldai la o altitudine de 2143 m.Lago di Coldai este un lac glaciar si nu de multe ori seaca aproape in intregime. Urcusul incepe din oraselul Bellunez Alleghe la o inaltime de 966 m. Luam primul telescaun pana la Piani de Pezze (1472 m.) apoi al doilea pana la Col dei Baldi la 1922 m. De aici incepe urcusul pe jos. Depasim Forcela di Alleghe si in urcus usor ajungem dupa mai bine de o ora la Rif. Adolfo Sonino al Coldai la 2135 m. De la refugiu nu mai avem mult. Pe aproape curba de nivel dupa cca. 30 de minute ajungem la lac . Ne aflam la 2143 m. altitudine. Drumul de intoarcere il face in sens invers pe acelas traseu.Trebue sa avem grije si sa calculam in asa fel timpul ca sa mai prindem telefericele in functiune. Ele se opresc la orele 16,30.Remarc ca timpul dat de mine este doar relativ.In concluzie : o tura alpina in Masivul Civetta (3 220 m.) mai pretentioasa, usurata insa de folosirea a doua telescaune. Pentru cei ce indraznesc sa-l faca : Drum bun !Helmut.
Din perlele Dolomitilor. Lago di Coldai 2143 m.

Vizualizari: 179 in total, 2 pe zi
Descarcari: 46 in total, 0 pe zi
Comentarii: 0
Descriere: Lago di Coldai 2143m.la picioarele Civettei.Nu trebue sa fi catarator si nici alpinist . Trebue doar sa sti, si sa-ti placa a umbla. De la Cortina d´Ampezzo la Alleghe ( la poalele Civettei 3220 m.) sunt doar cca.50km. Din Alleghe am luat telecabina pana la Piani di Pezze de aici telescaunul la Col dei Baldi in 1922m altitudine. De aici pana la Rif.Coldai ( Italienii ai spun Rif.Adolfo Sonino al Coldai) la o inaltime de 2135 m. trebue sa mergem pe jos. Este un urcus usor fara probleme. La cabana trebue sa ne hotaram. O mica pauza de intarire sau sa plcam mai departe la lac. Pana la lac mai este de mers inca cca. 30 minute,fara a urca nici macar un metru. Dupa ce am savurat imaginea splendida a lacului la picioarele renumitei Civetta (3220 m.) trebue sa ne hotaram sa ne intoarcem inainte de inchiderea programului telefericilor, sau, daca suntem bine de picior, sa luam o scurtatura, care ne duce direct in Alleghe. Aceasta scurtatura, de cca.2 ore, nu este indicata decat alpinistilor sau turistilor cu experienta montana. Sper sa va placa. Helmut
Din perlele Dolomitilor. Lago di Coldai 2143 m.

Data: 12.09.2019
Vizualizari: 321 in total, 4 pe zi
Descarcari: 66 in total, 0 pe zi
Comentarii: 2
Descriere: Primul pps cu Lago di Coldai nu are acompaniament muzical. L-am refacut si vi-l prezint din nou. Sper ca acum sa fi reusit. Descrierea si comentarul il gasiti la primul pps. Mii de scuze.
Din perlele Dolomitilor. Lago di Federa.

Data: 04.09.2019
Vizualizari: 975 in total, 12 pe zi
Descarcari: 146 in total, 1 pe zi
Comentarii: 1
Descriere: O tura alpina de o zi in Dolomitii Ampezzani,masivul Croda da Lago.Am plecat (devreme, cu masina ) din Cortina d´Ampezzo spre pasul Falzarego.Dupa cca. 5 km. am parasit soseaua indreptandu-ne spre pasul Giau la o altitudine de 2.230 m. Am parcat, si, dupa o mica cafea, am plecat pe jos pe un drum marcat spre lacul si Rif. Croda da Lago la 2.038 m. Rif.Croda da Lago se mai numeste si Gianni Palmierii. Drumul, in coboras usor, este accesibil turistilor si biciclistilor.In zi de sarbatoare si Dumineca este deosebit de fregventat iar in pasul Giau deabea gasesti loc de parcare. Drumul usor, intr´un peisaj deosebit de frumos, te indeamna la admiratie si visare . Dupa cca. 2 ore ajungem la cabana si lacul care ne intampina intr´un peisaj de vis. (va veti convinge singuri ) Lacul are 0 lungime de 380 m. si o latime de 110 m.se afla la o altitudine de 2038 m.Rif.care se numeste si Gianni Palmieri este deschis intre 15 Iunie si 30 Sept. Are 51 de paturi. A fost inaugurata in anul 1901 si apartine CAI (clubul alpin Italian) Cortina d´Ampezzo. Savuram imprejurimile lacului si dupa o binemeritata intarire la cabana ne intoarcem inapoi la pasul Giau (unde avem masina) pe acelas drum.Este o tura alpina usoara accesibila si turistilor mai putin antrenati intr´o lume ca din basme. Timpul cel mai potrivit este sfarsitul lui Sept. sauinceputul lui Oct. Lume putina si natura mirific colorata. Splendid ! Drum bun !
Din perlele Dolomitilor. Lago di Federa.

Vizualizari: 2191 in total, 33 pe zi
Descarcari: 87 in total, 1 pe zi
Comentarii: 0
Descriere: Lago di Federa 2038 m. este un lac deosebit de frumos din Dolomitii Ampezzani sub grupul muntos Cristallo Plecam tot din Cortina d´Ampezzo spre Canazei pasul Falzarego. Dupa cca. cinci km . parasim soseaua care duce spre Canazei luand´o spre pasul Giau. Pasul Giau la 2236 m. altitudine se afla la poalele Vf.Croda da Lago (2716 m.) . Parcam masina si o luam , in coboras usor, pe jos spre lacul cre se afla la altitudine de 2 038 m. Dupa cca.(depinde cat de repede mergem) ajungem la lacul Federa cu Rif. Gianni Palmieri sau Croda da Lago la 2038 m. De departe ne intampina Monte Cristallo de 3216 m. si Vf.Croda da Lago 2716 m. Cu parere de rau trebue sa parasim lacul intorcandu-ne la masina pe acelas drum. La revedere Helmut.
Din perlele Dolomitilor. Lago di Tovel.

Data: 20.09.2019
Vizualizari: 2142 in total, 35 pe zi
Descarcari: 105 in total, 1 pe zi
Comentarii: 4
Descriere: Dolomiti di Brenta - Adamello ascunde o perla neasemuita. Aceasta perla se numeste Lago di Tovel . Lago di Tovel ascunde si el o legenda. V-am facut curiosi ? Atunci va invit sa urmariti acest pps. Cu stima Helmut.
Din perlele Dolomitilor. Lago Val di Limides

Data: 07.09.2019
Vizualizari: 579 in total, 7 pe zi
Descarcari: 114 in total, 1 pe zi
Comentarii: 2
Descriere: De la Cortina d´Ampezzo pana la pasul Falzarego la 2105 m. altitudine sunt 25 km. I-am parcus la repezeala. O zi splendida ne-a intampinat sus. Aveam de gand sa vizitam lacul Val di Limides (sau Limedes)la o inaltime de 2174 m. unul din altele perle ale Dolomitilor.Diferenta de nivel de 74 m. am parcurs´o relativ repede si usor in cca.o ora. Splendida priveliste ne-a asteptat ajunsi la lac. Vf.Tofana de Roses (3224 m.) precum si cel al Lagazuoiului Mic de 2779 m. straluceau in apele lacului. Am ramas fascinati de splendoare peisajului. Am pierdut mult timp admirand natura. Aparatul de fotografiat nu a incetat sa faca "clic". S-a facut tarziu asa ca intoarcerea am facut-o pe acelas drum. Poate veti fi si dumneavoastra fascinati de aceste imagini. O remarca si un sfat : Cele mai frumoase (de efect) fotografii le faceti dimineata sau tarziu dupa masa si daca se poate inpotriva luminii. Cu stima Helmut.