Publicitate

Helmut Gürtler

,, Marea o privesti ca un visator , asezat pe mal sau plutind ; ea alearga spre tine , te inconjoara , te sfatuieste sa stai linistit. Muntele dimpotriva . Ca sa iubesti muntele , trebue sa-ti placa a umbla . El nu se lasa invins decat celor care au puterea sa-l cucereasca ." Albert Dauzant : alpinist Francez

imagine profil

Vizualizari: 5211 in total, 2 pe zi
Descarcari: 630 in total, 0 pe zi
Comentarii: 3
Descriere: Avalanse -moartea alba . In memoria celor peste 147 victime, in acest an in alpii europeni.
30 zile in Noiembrie

Data: 07.11.2019
Vizualizari: 2251 in total, 70 pe zi
Descarcari: 224 in total, 7 pe zi
Comentarii: 0
Descriere: Pe drumuri de toamna. "Ceata timpurie in vai.Umezeala. Peste tot o umezeala neprietenoasa.La serviciu plecam pe intuneric.La ora 10 mai arde neonul in hale si birouri.Afara,in fata ferestrelor, naluceste eminenta cenusie -NOIEMBRIE-. Toamna cea colorata a urcat la munte, cu pasi marunti, ca acolo, sus,sa-si arda ultimile focuri aurii.Fericit este acela ce o poate urmari.7 zile calduroase de vara, pentru o singura zi, acum, acolo sus. A trecut timpul alaiurilor sgomotoase de turisti,care, peste munti si vai se indreptau spre cabana, au disparut, au disparut in ceata vailor si al oraselor. Fericit este acela ce acum se mai afla pe drumuri de munte, singur, sub cerul albastru punctat cu nori de foen.Pe ici pe colo,prin locurile insorite, mai infloreste cate o floare uitata de vara. Mai auzim cate un tril al vreunei stancute intarziate.Miroase a putregai si frunze moarte, a ceata si zapada.Cand vantul de toamna smulge frunzisul arborilor si-l invarteste dealungul strazilor, cand prima zapada persista pe pantele nordice, atunci este timpul sa ne luam ramas bun de la alpinism.Pentru alpinist acestea sunt cele mai frumoase zile ale anului. Sunt zile "daruite" de catre natura. Sunt zile in care retraim tumultul unei veri bogate in ascensiuni,traim ultima tura a anului. Acesata tura este si cea mai frumoasa.Totdeauna ultima tura este si cea mai frumoasa. Aceasta despartire lasa ca fericirea traita sa apara in toata dimensiunea ei, o lasa sa mai straluceasca inca odata, inainte de a dispare pentru totdeauna.Adio toamna. Adio alpinism. Adio pana la primavara". Articol publicat de subsemnatul in revisa Romania Pitoreasca.
A inceput din nou sa ninga

Data: 12.02.2019
Vizualizari: 2771 in total, 9 pe zi
Descarcari: 287 in total, 0 pe zi
Comentarii: 2
Descriere: Cand am crezut ca totul s-a terminat, ca iarna ne-a parasit definitiv, a inceput, peste noapte, din nou sa ninga.A doua zi de dimineata surpriza ! : cea mai frumoasa zapada din acest an ! Nu mi-a venit sa cred ochilor. Bineinteles n-am stat in casa. Cateva imagini din imprejurimile locuintei, apoi parcul "Faber Castel" si la urma "Kaiser Burg" din centrul Nürnbergului. Cred ca-mi veti da dreptate. Vizualizare placuta. Helmut
A venit peste noapte Iarna !

Data: 14.11.2015
Vizualizari: 2318 in total, 1 pe zi
Descarcari: 570 in total, 0 pe zi
Comentarii: 4
Descriere: O tura in trei anotimpuri. Masivul muntos Sella, Grupo di Sella, este un grup muntos sub forma de platou cu mai multe varfuri de peste 2900m.Cel mai inalt Vf. este Piz Boe de 3152m.In acest Vf.se intalnesc granitele provinciilor Italiene Tirol, Beluno si Trentino.Grupul face parte din Dolomitii d`Ampezzani.si este inconjurat de localitatile : Canazei in sud, Corvara la rasarit, Selva di Valgardena in west.Mai multe pasuri montane usureaza ascensiunea Sellei : Pass Pordoi la 2242m, Pass Gardena la 2137, Passo di Sella la 2240m precum Passo di Campolongo 1875m. Muntele este deosebit de indragit de alpinisti, turisti, biciclisti si automobilisti. Intr`o tura alpina , la sfarsit de vara, peste noapte, ne-a surpins iarna, printr`o ninsoare timpurie, asa ca tura banala s-a transformat intr`o lupta acerba impotriva intemperiilor . Va invit sa savurati cateva imagini din aceasta aventura.
A venit primavara , la munte

Data: 28.05.2012
Vizualizari: 6662 in total, 2 pe zi
Descarcari: 513 in total, 0 pe zi
Comentarii: 7
Descriere: " Drumetia cere rabdare, convingere, hotarire, pasiune.Noi nu batem recorduri ! Cautam sanatate si frumusete, aer si privelisti, lumina si libertate " Citat : Dumitru Almas
Ahornboden.Poiana cu Artari.

Data: 29.10.2017
Vizualizari: 3038 in total, 3 pe zi
Descarcari: 300 in total, 0 pe zi
Comentarii: 4
Descriere: Ahornboden, mic si mare, sunt doua poeni alpine la poalele masivului Karwendel din Alpii Calcarosi de Nord. La poalele masivului, in partea sudica, se afla capitala landului Tirol, Innsbruck,din Austria.In aceste poeni cresc peste 2000 Artari de Munte, unii care au atins respectabila varsta de 600 ani si "mor in picioare".si sunt repopulati cu pomi tineri. Ahornboden este declarata rezervatie stiintifica fiind unica in Europa. In toate anotimpurile anului se merita o vizita (se poate ajunge usor si cu masina) in acesta poeana dar splendoarea ei deabea toamna se pune in evidenta, in toata splendoarea ei.
Aktion an Berg

Am fost in U.S.A , Episodul 10. Zion National Park-Death Valley

Vizualizari: 1760 in total, 3 pe zi
Comentarii: 0
Descriere: Parasim cu parere de rau Parcul National Zion indreptandu-ne spre Death Valley. Avem in fata un drum de aproape 500 km.Ocolim pe la Nord Las Vegasul,depasim,fara sa oprim, Indian Springs School, Home of The Tthunderbirds ( renumitele avioane de vanatoare) apoi parasim statul Nevada intand in statul California. Facem o pauza mai lunga in Zabriskie Poit,si el un canyon cu formatiuni bizare, si dupa 319 miles ajungem spre seara in Oaza Death Valley, unde am avut rezervat cazarea in hotelul The Ranch of Death Valley. Dieter si Helmut
Am fost in U.S.A , Episodul 11. Death Valley

Vizualizari: 1784 in total, 3 pe zi
Descarcari: 108 in total, 0 pe zi
Comentarii: 0
Descriere: Suntem deja in a 13 zi de cand am aterizat in San Francisco.Oaza Death Valley, The Ranch of, Lume de vis ! Ce-ti doresti inima mai mult ? Dar Death Valley nu este numai aceasta oaza . Am fost sa vedem Badwater Basin poreclit si Terenul de golf al dracilor. Este un lac de sare evaporat. Se afla la 85,5 metrii sub nivelul marii. A fost declarat in anul1933 MONUMENT NATIONAL. In Nord-Westul parcului national , la granita dintre California si Nevada se afla cascadele Darwin Falls, o inlantuire de mici caderi de apa 24 m.formand si ea un canyon. Roca canyonului contine Plutoniu. Inainte de a ajunge la cascade am strabatut Mesquite Sand Dunes, o mare de nisip mereu in miscare. Fiind la sfarsitul lunii Mai temperatura nu a fost atat de mare. In luna August temperatura medie atinge peste 40grade Celsius, fiind unul din cele mai fierbinti locuri din lume. Pacat, a doua zi, " trebuia" sa plecam mai departe ,dar am mai facut o baie copioasa in bazinul hotelului. Vizualizare placuta. Dieter si Helmut
Am fost in U.S.A , Episodul 12. Death Valley-Mammoth Lake

Vizualizari: 1792 in total, 3 pe zi
Descarcari: 106 in total, 0 pe zi
Comentarii: 0
Descriere: Etapa 7. Death Valley- Mammoth Lake.Suntem in a 14 zi din nou la drum. Etapa aceasta o putem considera ca etapa lacurilor.Primul dintre ele a fost lacul Crowley Lake, apoi Mammoth Lake (si un mic orasel unde am inoptat intr-um hotel cu propietar Elvetian numit Alpenhof Lodge ) a urmat Silver Lake, un splendid lac de munte cu camping si insfarsit Mono Lake. Mono Lake este un lac deosebit. Datorita apei ,care contine mult natrium carbonat , kalk-tuff si natron (Ca-Co3 si Na2-Co3) are un PH extrem de ridicat , se depune sub forme de stanci bizare.Am mai vizitat Bodie, orasul fantoma. A fost construit incepand cu anul 1859 de catre cautatorii de aur si abandonat in anul 1930. Datorita aerului foarte uscat multe lucruri s-au pastrat intacte. Urmati-ne si in aceasta etapa. Dieter si Helmut.
Am fost in U.S.A , Episodul 13. Mammoth Lake - Yosemite Valley

Vizualizari: 1827 in total, 3 pe zi
Comentarii: 0
Descriere: Etapa 8. 31.05. Este a 15 zi de cand suntem pe drum.Urmatoarele 3 zile le vom petrece in cel mai renumit si indragit park National din Statele Unite. Cu toate ca Yosemite Valley reprezinta doar cca.10% din suprafata parcului national Yosemite, majoritatea turistilor si al sportivilor isi desfasoara aici activitatea. Ca sa intram in Parcul National dinspre Est trebuea sa traversam lantul muntos Siera Nevada peste pasul Tioga la o altitudine de 3031 m. Pasul Tioga este cel mai inalt Higwai pas din statul California si de multe ori este in luna Mai inca inchis.Noi am avut noroc cu toate ca mai exista zapada. Am trecut pe langa lacurile Tioga 2938 m si Ellery 2900 m. ajungand devreme in Yosemite Valley. Ne-am cazat (deja rezervat) in Yosemite View Lodge. Dupa masa .... dar asta in episodul urmator. Dieter si Helmut.
Am fost in U.S.A , Episodul 14 - Yosemite Valley Pioneer Yosemite History Center

Vizualizari: 1847 in total, 3 pe zi
Descarcari: 114 in total, 0 pe zi
Comentarii: 0
Descriere: A 15 zi. Este deja 31 Mai. Am ajuns insfarsit in mult visatul Yosemite Valley.Suntem bine gazduiti cu restaurant si bineinteles piscina. Astazi o lasam mai domol.Se simte deja oboseala in oasele noastre batrane. Am fost doar sa vizitam "Pioneer Yosemite History Center" unde am fost informati si am vazut cum au trait primii colonizatori al Merced Riverului. Dupa masa am facut o plibare la Wawona hotel.Acest hotel are o traditie de aproape 200 ani ,fiind post de schimbare a cailor in lunga calatorie catre West. Cam atata pentru astazi. Dieter si Helmut
Am fost in U.S.A , Episodul 15 - Yosemite-Glacier Point,Sequoia National Park

Vizualizari: 1843 in total, 3 pe zi
Descarcari: 99 in total, 0 pe zi
Comentarii: 0
Descriere: Astazi am avut in plan vizitarea Sequoia National Parkului si pe Panorama Trail sa ajungem la Glacier Point. Am reusit sa le facem pe amandoua. Im Mariposa am intrat in fantasticul parc al pomilor mamut. Te simti umilitor de mic in fata acestori uriasi. Panorama Trail ne duce (urcus destul de greu) la un punct denumit Glacier Point de unde avem o priveliste deosebita asupra intregii zone. Maretia cascadelor apar in toata splendoarea lor. Half Dome este mereu prezent. Cred ca pe acest Trail am facut pe putin 100 fotografii. Un mic numar vi-l prezentam si dumneavoastra. Dieter si Helmut
Am fost in U.S.A , Episodul 16 - Yosemite Valley -Sborul Condorului

Vizualizari: 1800 in total, 3 pe zi
Descarcari: 122 in total, 0 pe zi
Comentarii: 0
Descriere: Acest episod l-am intitulat simplu "Sborul Condorului" De ce l-an numit asa ? Savurati fotografiile si atunci veti intelege de ce. Ultimele secvente, din pacate sunt reale, din anul acesta. Caldura mare, neglijenta turistilor si nu la urma imensele paduri de conifere fac ca anual sa se distruga sute de hectare de padure. Nu de putine ori se pierd si vieti omenesti. Este de datoria noastra sa avem grije de aceste bijuterii naturale. Vizualizare placuta. Dieter si Helmut.
Am fost in U.S.A , Episodul 7. Powell Lake - Zion National Park

Vizualizari: 1905 in total, 4 pe zi
Descarcari: 105 in total, 0 pe zi
Comentarii: 0
Descriere: Episodul 7.27.05. 2018. A 11 zi. Doar cca 2 ore cu masina.Pe drum ne-am oprit in Kanab , un mic orasel denumit si Micul Hollywood, unde am vizitat Parry Lodge, un hotel care devine renumit prin gazduirea celor mai renumiti actori de Western. Am vazut Monqui Cave, locuinte indiene in pesteri.Am admirat formatiunile de roca al Trailului Spaniol : Grand Staircase Escalante. Seara ne-am gazduit pentru doua nopti in Best Western East Zion Thunderbird. .... Daca mai puteti : Vizualizare placuta ! Dieter si Helmut
Am fost in U.S.A , Episodul 8. Zion National Park-Bryce Canion

Vizualizari: 1954 in total, 4 pe zi
Descarcari: 130 in total, 0 pe zi
Comentarii: 0
Descriere: Zion National Park- Brice Canyon.A 11 zi. 27.05 2018. Am ajuns devreme in Zion asa ca ne-am hotarat sa vedem un apus de soare in Brice Canyon. Brice Canyon este un mic Parc National , deosebit de atractiv, usor accesibil, cu formatiuni stancoase in forma de ace , turnuri sau castele. La apusul soarelui sceneria devine fantastica . Ne simtim ca in basme. Am admirat aceasta lume de basm din Sunrise si Sunset Point. O plimbare usoara de cca.3 ore. Admirati si dumneavoastra aceasta minunatie.Dieter si Helmut
Am fost in U.S.A , Episodul 9. Zion National Park-Angels Landing Point

Vizualizari: 1774 in total, 3 pe zi
Comentarii: 0
Descriere: 28.05. A 12 zi.Astazi avem in plan ceva deosebit : Urcarea pe vf.Angels Landing Point de 1765 m. Varful se afla in Mount Carmel Hwy,care este strabatut de raul Virgin Rivers si drumul National formand un spectaculos Canyon.Urmam West Rim Trayl pana pe varf avand mereu o panorama mareata. A fost mai usor decat credeam, doar caldura ne-a facut din nou sa suferim. Veniti cu noi pe locul de aterizare al Ingerilor ! Dieter si Helmut