Publicitate

Helmut Gürtler

,, Marea o privesti ca un visator , asezat pe mal sau plutind ; ea alearga spre tine , te inconjoara , te sfatuieste sa stai linistit. Muntele dimpotriva . Ca sa iubesti muntele , trebue sa-ti placa a umbla . El nu se lasa invins decat celor care au puterea sa-l cucereasca ." Albert Dauzant : alpinist Francez

imagine profil

Vizualizari: 93 in total, 93 pe zi
Descarcari: 15 in total, 15 pe zi
Comentarii: 0
Descriere: Inca o perla a Dolomitilor : lago di Carezza - Carersee.La poalele Latemarului ( 2842 m ), la o altitudine de 1519 m.se afla unul din cele mai frumoase lacuri din Dolomiti cu o lgenda tot atat de frumoasa..Povestea legende o gasiti in interiorul pps-ului.
Am indragit muntii.

Data: 17.09.2019
Vizualizari: 270 in total, 135 pe zi
Descarcari: 39 in total, 19 pe zi
Comentarii: 3
Descriere: "Marea o privesti ca un visator, asezat pe mal sau plutind ; ea alearga spre tine, te inconjoara, te sfatuieste sa stai linistit. Muntele dimpotriva. Ca sa iubesti muntele, trebue sa-ti placa a umbla. El nu se lasa invins decat celor care au puterea sa-l cucereasca" ALBERT DAUZAT.
Din perlele Dolomitilor.Laghi di Piani

Vizualizari: 333 in total, 111 pe zi
Descarcari: 54 in total, 18 pe zi
Comentarii: 0
Descriere: Laghi di Piani 2335 m.De fapt sunt trei lacuri. Doua unul langa altul si al treilea ceva mai jos la cca. 35 m.diferenta de nivel. Aceste trei lacuri sunt isvoarele raului Fiscalina din Dolomiti di Sesto si se afla intr´o caldare superioara formata de trei grupari montane renumite. Punta Tre Scarperi 3151 m. (Schusterspitze) , Cima Una 2699 m. (Einserspitze) si Monte Paterno 2744 m. (Parernkofel) Aflandu-ne in Tirolul de Sud, fiecare apa,rau sau munte are doua denumiri : In Germana si in Italiana. Lacurile se afla in imediata apropiere a Rif.Locatelli sau Drei Zinnen Hüte la 2438 m. si a renumitelor Tre Cime diLavaredo, Drei Zinnen 2999m. Explicatiile la fotografiile panorama le veti gasi in interiorul PPs-ului. Vizualizare placuta. Helmut
Din perlele Dolomitilor. Lago di Coldai

Vizualizari: 340 in total, 113 pe zi
Descarcari: 43 in total, 14 pe zi
Comentarii: 0
Descriere: La poalele Civettei, sub muntele Coldai de 2396 m. se afla lacul Lago di Coldai la o altitudine de 2143 m.Lago di Coldai este un lac glaciar si nu de multe ori seaca aproape in intregime. Urcusul incepe din oraselul Bellunez Alleghe la o inaltime de 966 m. Luam primul telescaun pana la Piani de Pezze (1472 m.) apoi al doilea pana la Col dei Baldi la 1922 m. De aici incepe urcusul pe jos. Depasim Forcela di Alleghe si in urcus usor ajungem dupa mai bine de o ora la Rif. Adolfo Sonino al Coldai la 2135 m. De la refugiu nu mai avem mult. Pe aproape curba de nivel dupa cca. 30 de minute ajungem la lac . Ne aflam la 2143 m. altitudine. Drumul de intoarcere il face in sens invers pe acelas traseu.Trebue sa avem grije si sa calculam in asa fel timpul ca sa mai prindem telefericele in functiune. Ele se opresc la orele 16,30.Remarc ca timpul dat de mine este doar relativ.In concluzie : o tura alpina in Masivul Civetta (3 220 m.) mai pretentioasa, usurata insa de folosirea a doua telescaune. Pentru cei ce indraznesc sa-l faca : Drum bun !Helmut.
Din perlele Dolomitilor. Lago di Federa.

Vizualizari: 340 in total, 113 pe zi
Descarcari: 45 in total, 15 pe zi
Comentarii: 0
Descriere: Lago di Federa 2038 m. este un lac deosebit de frumos din Dolomitii Ampezzani sub grupul muntos Cristallo Plecam tot din Cortina d´Ampezzo spre Canazei pasul Falzarego. Dupa cca. cinci km . parasim soseaua care duce spre Canazei luand´o spre pasul Giau. Pasul Giau la 2236 m. altitudine se afla la poalele Vf.Croda da Lago (2716 m.) . Parcam masina si o luam , in coboras usor, pe jos spre lacul cre se afla la altitudine de 2 038 m. Dupa cca.(depinde cat de repede mergem) ajungem la lacul Federa cu Rif. Gianni Palmieri sau Croda da Lago la 2038 m. De departe ne intampina Monte Cristallo de 3216 m. si Vf.Croda da Lago 2716 m. Cu parere de rau trebue sa parasim lacul intorcandu-ne la masina pe acelas drum. La revedere Helmut.
Din perlele Dolomitilor. Lago del Sorapis.

Vizualizari: 336 in total, 112 pe zi
Descarcari: 43 in total, 14 pe zi
Comentarii: 0
Descriere: Lago di Sorapis este un lac de munte in Dolomitii Bellunezi intr´o mica caldare sub grupul muntos Sorapis care culmina in Vf.Ponta de Sorapis de 3.205 m. Punctul de plcare spre lac este oraselul Cortina d´Ampezzo, un orasel cu cca.5800 locuitori la o altitudine de 1211 m. De la Cortina o luam spre pasul Tre Croci la 1809 m. Dupa 9 km, la nivelul pasului, parcam masina si o luam pe jos.Lacul se afla la o altitudine de 1923 m. asa ca nu avem mult de urcat. Dupa cca. o ora si jumatate ajungem la Rif. Alfonso Vandelli (1926 m.) si apoi la lac. Lacul ne intampina stralucind in culoarea albastru-turkis, unica in Dolomiti. Culoarea se datoreste concentratii mari de calcar in apa. Deasupra lacului troneaza "Dito di Dio " -Degetul lui Dumnezeu - un ac stancos cu forma unui deget, inalt de 2603 m.Am fost incantati de frumusetea peisajului.Drumul de intoarcere este acelas ca la venire, dar dupa o bere rece la refugiul Vandelli. Sper sa va placa si Dumneavoastra Lago del Sorapis. Cu stima Helmut Gürtler.
Din perlele Dolomitilor.Lago Val di Limedes

Data: 13.09.2019
Vizualizari: 638 in total, 106 pe zi
Descarcari: 101 in total, 16 pe zi
Comentarii: 5
Descriere: Lacul Val di Limides,sau Limedes, se afla in apropierea pasului Falzarego in Dolomitii Ampezzani, la o altitudine de 2170 m. Frumusetea lui nu se poate descrie in cuvinte. Or unde ne-am afla, in apele lui se oglindeste majestosul Tofana de Roses ,unul din cele trei Tofane (Roses,Dentro si Mezzo) inalt de 3224 m. , iar mai la stg. nu mai putin renumit Lagazuoiul Mic de 2779 m. De la nivelul pasului Falzarego (2105 m.), unde am lasat masina, pana la lac este un drum deosebit de usor in care parcurgem o diferenta de nivel de cca. 70 m. Am avut noroc de o vreme deosebit de frumoasa cu multi nori albi favorabila fotografiilor. Am stat ore intregi in jurul lacului, si am fotografiat mult. As recomanda fotografilor amatori sa fotografieze, daca este posibil, dimineata,inainte de pranz, sau dupa masa tarziu (umbrele sunt mai lungi),iar dac se poate impotriva luminii. Cu asta inchei cu unul din cele mai usoare urcusuri la una din perlele Dolomitilor : Lago Val di Limedes

Ultimele comentarii scrise de Helmut Gürtler

Multumesc.
Esti O.K.
Helmut G

Comentariu la Am indragit muntii., data: 17.09.2019, 06:47

Admin, De data ai fost mai iute decat accepta politia (ha,ha,ha). Lasam gluma la oparte ! Am trimis pps-ul spunand ca descrierea o fac dupa aceea. N-a trcut nici macar 10 minute si l-ati si publicat,bineinteles fara descriere. Record absolut.
Descrierea o fac acum.:
Multumesc Admin.
Cu stima Helmut

Comentariu la Am indragit muntii., data: 17.09.2019, 05:03

Hallo Teodor..... Nu te superi ? Eu ma apropiu de 80 !!!! pot sa-mi permit.
Eu n-am facut niciodata baie in aceste lacuri. Si daca n-ar fi zapada si foarte cald : imi este frica. Ai mare dreptate cu calitatile unui fotograf, care, dupa fotografiile pe care le faci singur vad ca nu-ti lipsesc, ca le ai din belsug.
Dupa mine, cea mai mare calitate a unui fotograf, este acea de a avea rabdare si un ochi versat. Restul este tehnica.
Teodor uita-te la noul (sper sa-l publice din nou Admin) Lago di Coldai.
Daca ai timp si placerea poti sa le vezi si pe celalalte. Vor apare in curand.
Cu salut prietenesc Helmut

Comentariu la Din perlele Dolomitilor. Lago di Coldai 2143 m., data: 15.09.2019, 02:01

Hallo domnule Gorunescu, sau poate numai Teodor ?. Si eu am un frate Teodor.
Am fost mai bine de o saptamana in Cortina d´Apezzo.Am colindat de data asta Dolomitii Ampezzani. La intoarcere am facut , la "BANDA RULANTA" 5 PPs-uri cu lacuri montane din Dolomiti.
Am gresit !!!!. M-am grabit si am facut o greseala la incorporarea muzicii. La toate 5 pps-uri. Nimeni nu m-a informat, doar ceva mai tarziu domnul Adrian Toia. Le-am refacut si din nou publicat dar din nou aceeasi greseala. Acum, a treia oara, se pare ca am reusit sa indrept greseala.
Uitati-va la noul Lago di Coldai.
Multumesc pentru cuvintele frumoase din comentar.
Cu aceeasi stima Helmut.

Comentariu la Din perlele Dolomitilor.Lago Val di Limedes, data: 15.09.2019, 01:46

Hallo Adrian.
Ma intereseaza numai daca la ACEST pps auzi muzica. Lago di Limedes
Numai la ACEST pps am incorporat (nu atasat) o melodie cu un calculator mai vechi (Wind.XP). sunt tare curios
multumesc pentru promtitudinea raspunsului.

Comentariu la Din perlele Dolomitilor.Lago Val di Limedes, data: 14.09.2019, 05:29

Mi-a placut intotdeauna poeziile lui Adrian Paunescu.
Multumesc pentru ele.
Helmut
P.S. Astept confirmarea ta. Acum se aude muzica ?

Comentariu la ADRIAN PAUNESCU-poezii de dragoste (II), data: 14.09.2019, 00:04

Sunt iaras pe fir.
Nici tu nu m-ai atentionat la pps-ul Lago di´Antermoia.Ti-a placut mult dar n-ai spus ca are acompaniament muzical si eu tin mult la asta. Un pps fara muzica este doar o jumatate de pps. In alta ordine de idei. In PPS-ul "Este timpul sa-mi iau ramas bun-Goobey" eram ferm hotarat sa-mi iau ramas bun.
Cuaza : Mi s-a stricat calculatorul (acest pps l-am facut la Tablet). Mi s-a distrus "Arbeitsspeicherplatte", nu stiu cum ai spune romaneste,dar este placa principala de lucru unde sunt imagazinate toate datele. Nu era nimic de salvat.
Am pierdut sute de fotografii din ultimii 5 ani . Am pierdut totul ce era in calculator. Greseala mea a fost ca m-am bazat pe calculatorul nou si n-am facut Update pe o placa externa.
Am fost apoi plecat in Cortina d´Ampezzo doua saptamani unde am umblat mult si am facut aceste fotografii cu aceste lacuri minunate.
Sotia m-a sfatuit sa nu renunt si sa fac pps-uri mai departe cu fotografii actuale. Asa ca asta este motivul pentru care am revenit.
Am un calculator nou si se pare ca aici este problema.
Am sa cer parerea nepotului. El este AIT.- ist.
Multumesc pentru randurile tale si atentionare.
Cu stima Helmut

Comentariu la Din perlele Dolomitilor. Lago Val di Limides, data: 12.09.2019, 01:08

Ultimele voturi - Helmut Gürtler

04.09.201910La mulți ani, de Sfânta Maria!Teodora Buiţă

Publicitate

Statistici

Avem peste 23340 prezentari PowerPoint (format pps, pptx sau ppt, ppsx) primite de la 1073 de persoane. Prezentarile sunt grupate in 29 de categorii.

Un numar de 9 prezentari asteapta cu nerabdare acceptul nostru...