Teodora a expus foarte bine felul cum se afiseaza prezentarile, nu mai repet ce a spus dumneaei. Deci faptul ca nu a stat mai mult pe prima pagina nu este nimic personal.
Ce-as putea adauga la cele spuse: Momentan pe prima pagina se afiseaza 10 prezentari de la autori (cei care creaza prezentari) si 10 de la contributori (cei care posteaza prezentari care nu sunt creatii proprii). Am ales sa le prezentam in aceasta ordine, pentru a incuraja pe autori, prezentarile lor aparand pe prima pagina.
Eventuale imbunatatiri pe care le-am putea face:
1. Schimbarea raportului dintre autori si contributori. De ex, sa apara 15 de la autori, urmate de 5 de la contributori
2. Adaugarea unui paginator si pentru prima pagina a site-ului; la fel cum avem pe paginile de categorii. Aceasta ne-ar permite sa navigam si pe prezenterarile mai vechi, dar va trebui sa le afisam in ordinea in care sunt postate, nu ca mai sus grupate dupa autori si contributori.
Dorul este un sentiment universal, iar orice persoană care este atașată de o altă persoană, trăiește acest sentiment. Astăzi, 13 mai, este marcată Ziua Internațională a Dorului. România a sărbătorit pentru prima dată Ziua Dorului în 13 mai 2015, iar iniţiativa le-a aparţinut membrilor trupei Vunk, care au vrut să dedice această zi tuturor celor care se simt departe de ţară sau de cei dragi.
Encoding: Referitor la UTF8 (sau alt encoding), intrucat sunteti specialist in domeniu, am intuit ca stiti ca encoding-ul se refera la continutul unui fisier, adica modalidatea de stocare a fisierului. In particular, putem vorbi despre encodingul unei pagini web, care la urma urmei este un fisier html (deci tot la continut face referire). Problema ridicata de dvs se refera insa la numele fisierului PowerPoint, si v-am mai explicat de ce consideram ca aceasta este cea mai buna modalitate de stocare a lui, atunci cand exista diacritice in nume.
Imagini generate cu AI: Nu stiu cum genereaza utilizatorii imaginile pe care le folosesc. Este dreptul si responsabilitatea fiecaruia sa foloseasca imaginile pe care doresc sa le foloseasca.
Ultimele update-uri ale sitelui: Le-am facut publice pe blog, acolo unde anuntam mereu modificarile pe care le facem. Si unde am cerut sa se raporteze eventualele bug-uri. Acum, daca dvs ati considerat ca e mai bine sa le discutati aici, a fost alegerea dvs.
Da, folosim UTF8 pentru conținutul paginilor site-ului (după cum de altfel puteți verifica).
Conținutul fișierelor pe care le trimiteți nu-l modificăm, ele rămân cu encoding-ul pe care îl folosiți (de asemenea, puteți verifica pe fișierele trimise de dvs).
Când am vorbit despre diacritice am vorbit despre denumirea fisireleor (nu despre conținutul lor).
PS. Ironia cu avocații nu am înțeles-o. Dar înțeleg ca nu are legătură cu discuția tehnică.
Domnule Adrian Toia, am avut aceasta discuție de nenumărate ori. Mai dau încă o data același răspuns, căci altul nu am.
In primul rand, problema ridicata de dvs se refera la denumirea fișierului, nu la titlu. Titlul prezentării apare cu diacricite.
Cat privește denumirea fișierului, am ales sa eliminam diacriticele din denumirea fișierului pentru ca dacă rămâne cu diacritice în denumire întâmpinăm tot felul de probleme cu diferite sisteme de operare. Inclusiv pe server rulează Unix (nu Windows) și din aceasta cauza diacriticele din Unix nu corespund cu diacriticele din Windows. Nu pretind sa înțelegeți aceste chestiuni de ordin tehnic, dar m-aș bucura dacă ați avea încrederea că doresc la fel ca dvs - dacă nu chiar mai mult! - ca acest site sa meargă cât mai bine. Personal sunt foarte bucuros că am reușit să-l mențin.
Vesti bune! Ne indreptam spre o solutie (cel putin temporara) care sa ne permita sa mentinem site-ul online in continuare. Va multumesc pentru prietenie si pentru suportul moral!
Apai Helmut draga, eu de cate ori vad prezentari cu munti (mai ales de la tine, si mai ales cu Dolomiti) le iau intr-un mod personal! Asadar, eu iti multumesc tare mult pentru impartasirea acestor minunatii!
Aceasta prezentare face parte din categoria aceea de prezentari pe care le urmaresti de mai multe ori. Multumesc pentru ca ne-ai luat si pe noi, chiar daca doar virtual, in acesta calatorie.
M-a amuzat grozav slide-ul cu bulevardul; comentariul adaugat fotografiei, de fapt. ????
Eeeeei, nu-i vorba despre dezamagire din partea ta. Orasele au frumusetea lor, natura frumusetea ei. Nu le pot compara intre ele. Doar am spus cum sunt eu.
Interesanta aceasta tema a podurilor... Desi, sa spun drept, am ajuns la concluzia ca sunt mai salbatic din fire: as fi preferat muntii cu care ne-ai obisnuit in locul acestor jungle urbane.
Oricare ar pozele de background insa, cugetarile acestea ascund mult adevar!
Am inteles. Nu trebuie sa regreti deloc. Am crezut ca faci referire la modul de calcul al vizualizarilor. Am intrebat in cel mai amical mod, crezand ca pot ajuta cu ceva.
Daca eu ar trebui sa am urechi de auzit, am scris pe forum cum se calculeaza numarul de vizualizari: http://forum.nicepps.ro/viewtopic.php?f=7&t=722 Daca ai sugestii cu privire la asta, poti sa ne scrii acolo, sau - evident - in privat.
Desigur, recomand folosirea forumului pentru viitoare discutii tehnice. Pentru clarificarea subiectelor de aici, am deschis un topic pe forum: https://forum.nicepps.ro/viewtopic.php?f=7&t=722
Am verificat de trei ori pe forum sa vad unde va referiti ca ar fi trebuit sa va raspund. Nu am gasit nici un subiect deschis acolo de dvs. Chestiunea cu forumul era doar o sugestie, daca nu ati vrut sa deschideti subiect acolo, nu are sens sa tot amintiti ca scriem aici...
Am spus mai sus cum se contorizeaza numarul de vizualizari: daca un user acceseaza de mai multe ori pagina, "contorul" acela nu va creste. Din pacate, repetati la nesfarsit ca el creste, dar nu imi aratati concret. Am verificat personal codul va asigur ca se face aceasta validare: o vizualizare per user, indiferent de cate ori acceseaza pagina unei prezentari. De altfel, este usor de verificat: daca reincarcati pagina, numarul de vizualizari nu creste. Imi pare rau ca nu ma credeti; asta imi arata ca nu mai are rost sa continui discutia. Ma dau din nou batut.
Stiu ca am discutat de nenumarate ori aceste MAAARI probleme. Dar daca va exprimati public, consider ca trebuie sa raspund public. In caz contrar, lumea poate ar intelege ca nu ne intereseaza. De altfel, mi-ati multumit pentru raspunsul prompt in primul mesaj...
Si acum, sa inteleaga toata lumea pentru ce atata taraboi. Facem niste calcule fix pe acest caz, al prezentarii de fata: - La momentul de fata are 640 de vizualizari - publicata in urma cu 51/52 de zile.
Numar vizualizari in medie pe zi, pentru 51 de zile: 12.5490196078. Se afiseaza rotunjit la "12 pe zi". Numar vizualizari in medie pe zi, pentru 52 de zile: 12.3076923077. Se afiseaza rotunjit la "12 pe zi".
Decalajul fiind de 8 ore, inseamna ca in functie de ora la care a fost publicata, cu o sansa de 8/24 (una din trei) sa fie calculat eronat. Dar rezultatul final afisat ar fi tot 12.
Si chiar daca pentru intervale mai mici de timp, v-ar afisa o medie mai mica cu 1-2 unitati, ce pierdeti? Ce ati castiga daca nu ar fi calculat, tot pentru o perioada mica, o medie mai mare cu 1-2 unitati? Daca am considerat ca n-ar fi asa importante si nu am mai afisat public (ci doar in pagina din Contul meu) aceste statistici, retin ca tot dvs ati fost tare suparat dupa ele, nu-i asa?
Sa-mi fie cu iertare daca inteleg mai greu lucrurile astea. Ar fi lucruri mai importante de modificat pe aici decat realizarea unui calcul riguros matematic, care nu stiu pe cata lume ajuta.
- despre forum... ati inceput aici, am scris aici. Ati ales sa raspundeti aici, cred ca e normal sa va raspund aici. Consider ca asa e normal intr-un dialog: intrebare-raspuns. Cand eram mici era o vorba: tu ai inceput primul... De aceea mi s-a parut ciudat ca desi ati inceput aici, sa asteptati sa vi se raspuda pe forum.
- stabilirea prioritatilor: scriati "Acum mai ramane sa aflam cum se va rezolva corect problema datei de publicare a pps-urile astfel". mi s-a parut ca tineti neaparat sa dati directia de urmat si urgenta.
- despre vizualizari: tot nu mi-ati spus concret de ce considerati ca nu e corect numarul de vizualizari. Tehnic este asa: se adauga cate o vizualizare pentru fiecare vizitator NOU al prezentarii. Daca un vizitator acceseaza de mai multe ori pagina, numarul de vizualizari nu creste. Unde este neregula? Concret.
Domnul meu, ați deschis vreun subiect pe forum și nu v-am răspuns acolo? Dacă da, atunci scuzați-mă ca nu am observat. Dacă nu, nu vă înțeleg surpriza cu care constatați ca nu s-a continuat acolo. În fapt, de aceea am creat forumul: pentru a fi un loc unde sa discutam, fără a pune comentarii care nu au legătură cu subiectul prezentării.
Deci, constatarea dvs se bazează pe simțăminte și păreri...
Cum v-am mai zis și altădată: dacă am răspuns o data, de doua ori unei persoane despre un subiect nu găsesc necesar sa raspund mereu atâta vreme cât nu am alt răspuns. Fac o excepție, și repet: încă nu am găsit o soluție pentru afișarea orei. Știu, ar fi bine sa fie ora României. Voi mai cauta.
Cum am zis de atâtea ori: ne bucuram de fiecare idee adusa de utilizatori și le implementam cand putem, în ordine pe care o consideram importanta. Sunt mai multe funcționalități care au fost sugerate de utilizariri și le mulțumim. Dar cu tot respectul, nu vă arogați rolul de a stabili si/sau impune ce mai ramane de făcut. Și nu va supărați dacă nu implementăm în ordinea pe care o credeți dvs.
De exemplu, am considerat ca e mai important sa schimbam hostingul pentru a nu mai avea probeleme cu e-mailurile trimise. Am lucrat o săptămână și ceva zi și noapte pentru asta. Nu așteptăm să ne ridice nimeni statuie pentru asta: la urma urmei e doar normal ca să meargă mailurile. Dar măcar nu mai aruncați cu afirmații categorice doar pentru ca "mi se pare" sau "cred".
Nu m-ați supărat, doar m-ați enervat. Glumesc. Sper doar încă o data sa înțelegem ca suntem de aceeași parte a baricadei. Însă simt uneori ca și cum credeți ca Admin e rău intenționat. Departe de mine asa ceva.
Am pus limita de 40 MB. Acum mai ramane sa ne spuneti cum ati verificat ca numarul de vizualizari creste daca acelasi user acceseaza de mai multe ori pagina si o reparam si pe asta.
Am inteles gresit, scuzati-ma. Am crezut ca va referiti la "limitare" ca la o "micsorare" (ca si cand ar fi fost vreodata mai mare). Se poate mari, daca 15MB este prea putin.
Contoarele sunt estimative, da. Este adevarat ca ar fi tare bine sa gasesc o solutie pentru a afisa ora Romaniei. Voi mai cauta.
Inca o data, scuze pentru gresita intelegere a formularii dvs.
PS. Cred ca aceste discutii tehnice ar fi mai bine sa fie purtate pe forum, in categoriile dedicate. Dar daca aici ati scris, aici am raspuns.
Spre clarificare: Nu am limitat cu nimic. Niciodata nu a fost limita mai mare de 15MB, aceeasi care este si acum. Doar am spus ca daca doriti sa se poata previzualiza in site (fara download) deocamdata se pare ca limita celor de la Microsoft este de 10MB. Fiti linisit, nimeni de aici nu va doreste raul. Nici chiar Admin...
Multumim Cipri pentru activitatea ta de pe nicepps.ro si pentru dorinta de a fi activ pe cat posibil si in viitor. Daca ai sugestii cu privire la ce se poate imbunatati sau functionalitati noi, nu ezita sa se scrii.
Pe langa aceste motive, evindent sunt si cele pe care le-ati discutat voi, dar si care tin de alegerile personale.
Am ales sa scriu aceste detalii pentru a vedea ca nu mult discutatele stelute sunt singura cauza (si nici cea mai importanta). Cum am mai zis, stelutele au fost doar o modalitate rapida de a primi un feedback. Cei care nu voiau sa primeasca feedback in acest fel puteau sa dezactiveze acea functie. Prietenul nostru Helmut si altii au folosit acea functie, de exemplu. Altii, desi le puteau dezactiva, au preferat sa faca presiuni pentru inlaturarea lor - cum ca adica nu e suficient sa fie dezactivat pentru mine sistemul daca nu-mi place, ci sa-l scoatem de la toata lumea. Interesanta firea umana... Nu a fost nici o politica comerciala, asa cum sugereaza Adrian. N-am vandut stelute nimanui. Glumesc, inteleg sensul in care a zis-o, dar ideaea nu a fost comerciala, ci pentru feedback rapid.
Apropiindu-ma de inchieiere, va multumesc pentru toate sugestiile pe care ni le trimiteti. Le analizam pe fiecare si le implementam, in masura in care le gasim si noi utile. Nu trebuie insa sa ne suparam daca avem vederi diferite. De exemplu, cand am schimbat designul site-ului, Adrian a fost cam suparat sau cel putin nu incantat (asa a reiesit din mesajele pe care ni le-a trimis), in timp ce altii au primit schimbarea cu mare bucurie. Important este la urma urmei ca acest loc sa fie un loc unde sa ne relaxam si sa ne simtim bine. Din partea noastra, facem ceea ce putem ca sa multumim pe cat mai multa lume, dar nu totdeauna reusim...
Sper ca acest luuuung comentariu (care pana la urma a fost impartit in doua) sa fi fost util, sa ne ajute sa vedem problema si din alte perspective.
Este inconstestabil faptul ca traficul pe site a scazut, dar in afara de cauzele indentificate de voi sunt (si) cauze mai importante care au facut ca sa scada traficul. Daca urmariti in pagina de arhiva numarul de prezentari postate pe luna si data articolelor de pe blog unde anuntam functionalitatile implementate, veti constata ca sunt cateva momente cand a scazut mult:
1. In momentul cand am adaugat autentificarea pe baza de user si parola. Initial se putea comenta si posta prezentari fara a fi nevoie de cont. Am zis ca asa este cel mai rapid, la vremea respectiva era ceva asemanator si pe blogurile de wordpress, de exemplu (se putea comenta fara cont). Dar pentru a dezvolta ulterior site-ul, era clar ca e necesar sa cream conturi. Ei bine, in momentul in care am unificat conturile pe baza adresei de email, a reiesit ca erau cativa useri care comentau (de fapt faceau "show" - si stiu ce spun, pentru ca era nevoie sa moderam mult). Probabil functionalitatea li s-a parut ca le reduce distractia si nu au mai venit pe site. Asta a fost primul moment cand comentariile au scazut masiv, si chiar adaugarea de prezentari.
2. In momentul cand am modificat modalitatea de adaugare de prezentari PowerPoint, cerand si o poza reprezentativa. Ne gandisem si noi la varianta asta, ca fiind cea mai buna din punctul de vedere al unui autor de PPS-uri. Pe de alta parte, am tot amanat s-o implementam, preferand sa prelucram noi prezentarile, constienti fiind ca vor fi o gramada de oameni care va gasi anevoios acest pas suplimentar. La insistentele lui Adrian, am gasit - zic eu - cea mai simpla abordare. La urma urmei, ne-a ajutat si pe noi (nefiind nevoie sa mai prelucram prezentarile), dar a dus si la scurtarea timpului de asteptare a aprobarii. Din pacate, asa cum se poate vedea in Arhiva, pe unii i-a incurcat aceasta modalitate (mai ales pe cei care nu erau autori).
3. Din momentul in care browserele au descurajat folosirea Flash-ului. In trecut, noi prelucram prezentarile astfel incat ele sa poata fi previzualizate in site in format Flash pentru a putea fi urmarite intr-un format cat mai frumos, cu animatii si muzica. Insa browserele au inceput descurajarea folosirii Flash-ului, dezactivand by default functia aceasta. Utilizatorii trebuiau s-o activeze manual, daca doreau. Intrucat Flash-ul va disparea in cateva luni, am ales componenta pe care o folosim acum (de la Microsoft), dar are limitarile ei...
4. Au fost unii utilizatori care postau zeci sau chiar sute de prezentari preluate cine stie de pe unde. Prezentarile care aveau vreun slide in care aparea un alt site le-am respins, considerant ca nu ar fi onest sa postam astfel de prezentari (desi prezentari de pe nicepps.ro circula reuploadate pe alte site-uri). Insa totusi acceptam multe prezentari a caror provenienta nu era cunoscuta (in ideea asta am lasat varianta cu "Nu sunt autorul"). Ideea noastra a fost sa promovam prezentarea, nu neaparat autorul in acest caz. Problema a fost ca acesti utilizatori (desi, credem ca bine intentionati) postau mult prea multe prezentari fara multa valoare. La un moment dat, se pare ca nici ei nu mai stiau ca au postat sau nu, asa ca ne trimiteau de mai multe ori aceeasi prezentare. Am considerat ca e bine ca acesti autori sa fie descurajati, si au plecat. Am pierdut si din aceste considerente o mana de oameni care erau tare activi, dintre care cei de top au fost: Baronul, Felicia Georgeta, Pepetron. Iertati sa fim ca am facut asa, dar efectiv ajunsesem sa postam doar 5-10% din ce ne trimiteau. Am considerat, dupa ce le-am cerut personal sa-si mai filtreze dumnealor prezentarile, ca mai bine ne lipsim de ele, deca sa pierdem timpul cu trierea lor.
5. Am incercat sa reducem emailurile pe care le trimitem spre utilizatori pentru ca, din pacate, nu putem trimite atat de multe emailuri cate am avea nevoie (eh, chestiuni tehnice, hosting, spam etc). Asta din nou face ca oamenii sa uite sa revina pe nicepps. La drept vorbind, esti tentat sa vii cand primesti un email de genul "Cineva a mai comentat la ce ai comentat tu". Sunt putini cei care revin din proprie initiva. De exemplu, chiar zilele acestea serverele de mail sunt blocate si mailurile de la nicepps nu se trimit deloc. N-avem ce face, in acest caz, decat sa asteptam sa-si revina si pe viitor sa incercam sa trimitem doar ce este esential.
Compomenta pe care o folosim pentru vizualizarea prezentarii este una externa (de la Microsoft). Probabil ca au facut ceva imbunatatiri, caz in care nu putem decat sa ne bucuram.
Din pacate insa, vad ca nu se aude muzica si la alte prezentari. Caz in care, fara intentie, ati facut ceva magic in prezentarea dvs astfel incat se aude si muzica.
In orice caz, e bine ca se aude. Vom vedea daca la viitoare prezentari se va auzi.