Categoria 'Natura' - septembrie 2019 - 19 prezentari

Am indragit muntii.

"Marea o privesti ca un visator, asezat pe mal sau plutind ; ea alearga spre tine, te inconjoara, te sfatuieste sa stai linistit. Muntele dimpotriva. Ca sa iubesti muntele, trebue sa-ti placa a umbla. El nu se lasa invins decat celor care au puterea sa-l cucereasca" ALBERT DAUZAT.

Am indragit muntii.Via delle Bocchette

Dolmiti di Brenta. Via delle Bocchete. O inlantuire de sacari si benzi orizontale intretaie hornuri si pereti stancosi dealungul masivului dolomitic Brenta. Aceste asa zise " via ferrata" - drumuri de fier, sunt bine asigurate cu cabluri, cu pitoane, si scari facand astfel posibila accesul intr´o zona rezervata numai alpinistilor si a turistilor mai antrenati si curajosi. Via delle Bocchette Alta este una di cele mai frumoase si tot odata usoare via ferrata din Dolomiti. [...]

Angola 1

Angola is a west-coast country of south-central Africa. The capital and largest city is Luanda. It lies on the Atlantic coast in the northwest of the country. A highly multiethnic country has 25,8 million inhabitants. Angolan culture reflects centuries of Portuguese rule, in the predominance of the Portuguese language and of the Catholic Church. Steve [...]

Din perlele Dolomitilor. Lago del Sorapis.

Imi cer scuze pentru prezentarea pps-uli anterior fara muzica. L-am refacut si sper sa auziti si acompaniamentul muzical. [...]

Lago di Sorapis este un lac de munte in Dolomitii Bellunezi intr´o mica caldare sub grupul muntos Sorapis care culmina in Vf.Ponta de Sorapis de 3.205 m. Punctul de plcare spre lac este oraselul Cortina d´Ampezzo, un orasel cu cca.5800 locuitori la o altitudine de 1211 m. De la Cortina o luam spre pasul Tre Croci la 1809 m. Dupa 9 km, la nivelul pasului, parcam masina si o luam pe jos.Lacul se afla la o altitudine de 1923 m. asa ca nu avem mult de urcat. Dupa cca. o ora si jumatate ajungem [...]

Din perlele Dolomitilor. Lago di Breies

Lago di Braies sau Pragser Wildsee in germana, este un lac aflat la o altitudine de 1496 m. la poalele muntelui Croda del Lago sau Seekofel de 2810 m.Ambi, lac si munte, se afla in Pragser Dolomiten si fac parte din Parcul Natural Fanes - Sennes - Prags.Lacul se intinde pe o suprafata de 310.000 m.patrati si o adancime de36 m.Lacul este de o frumusete deosebita care este deranjata doar de prezenta enorma a turistilor.La lac se ajunge extrem de usor : cu masina !!!!!In zile de Dumineca, sarbatoar [...]

Din perlele Dolomitilor. Lago di Carezza

Inca o perla a Dolomitilor : lago di Carezza - Carersee.La poalele Latemarului ( 2842 m ), la o altitudine de 1519 m.se afla unul din cele mai frumoase lacuri din Dolomiti cu o lgenda tot atat de frumoasa..Povestea legende o gasiti in interiorul pps-ului. [...]

Din perlele Dolomitilor. Lago di Coldai

La poalele Civettei, sub muntele Coldai de 2396 m. se afla lacul Lago di Coldai la o altitudine de 2143 m.Lago di Coldai este un lac glaciar si nu de multe ori seaca aproape in intregime. Urcusul incepe din oraselul Bellunez Alleghe la o inaltime de 966 m. Luam primul telescaun pana la Piani de Pezze (1472 m.) apoi al doilea pana la Col dei Baldi la 1922 m. De aici incepe urcusul pe jos. Depasim Forcela di Alleghe si in urcus usor ajungem dupa mai bine de o ora la Rif. Adolfo Sonino al Coldai la [...]

Din perlele Dolomitilor. Lago di Coldai 2143 m.

Lago di Coldai 2143m.la picioarele Civettei.Nu trebue sa fi catarator si nici alpinist . Trebue doar sa sti, si sa-ti placa a umbla. De la Cortina d´Ampezzo la Alleghe ( la poalele Civettei 3220 m.) sunt doar cca.50km. Din Alleghe am luat telecabina pana la Piani di Pezze de aici telescaunul la Col dei Baldi in 1922m altitudine. De aici pana la Rif.Coldai ( Italienii ai spun Rif.Adolfo Sonino al Coldai) la o inaltime de 2135 m. trebue sa mergem pe jos. Este un urcus usor fara probleme. La [...]

Primul pps cu Lago di Coldai nu are acompaniament muzical. L-am refacut si vi-l prezint din nou. Sper ca acum sa fi reusit. Descrierea si comentarul il gasiti la primul pps. Mii de scuze. [...]

Din perlele Dolomitilor. Lago di Federa.

O tura alpina de o zi in Dolomitii Ampezzani,masivul Croda da Lago.Am plecat (devreme, cu masina ) din Cortina d´Ampezzo spre pasul Falzarego.Dupa cca. 5 km. am parasit soseaua indreptandu-ne spre pasul Giau la o altitudine de 2.230 m. Am parcat, si, dupa o mica cafea, am plecat pe jos pe un drum marcat spre lacul si Rif. Croda da Lago la 2.038 m. Rif.Croda da Lago se mai numeste si Gianni Palmierii. Drumul, in coboras usor, este accesibil turistilor si biciclistilor.In zi de sarbatoare si Dum [...]

Lago di Federa 2038 m. este un lac deosebit de frumos din Dolomitii Ampezzani sub grupul muntos Cristallo Plecam tot din Cortina d´Ampezzo spre Canazei pasul Falzarego. Dupa cca. cinci km . parasim soseaua care duce spre Canazei luand´o spre pasul Giau. Pasul Giau la 2236 m. altitudine se afla la poalele Vf.Croda da Lago (2716 m.) . Parcam masina si o luam , in coboras usor, pe jos spre lacul cre se afla la altitudine de 2 038 m. Dupa cca.(depinde cat de repede mergem) ajungem la lacu [...]

Din perlele Dolomitilor. Lago di Tovel.

Dolomiti di Brenta - Adamello ascunde o perla neasemuita. Aceasta perla se numeste Lago di Tovel . Lago di Tovel ascunde si el o legenda. V-am facut curiosi ? Atunci va invit sa urmariti acest pps. Cu stima Helmut. [...]

Din perlele Dolomitilor. Lago Val di Limides

De la Cortina d´Ampezzo pana la pasul Falzarego la 2105 m. altitudine sunt 25 km. I-am parcus la repezeala. O zi splendida ne-a intampinat sus. Aveam de gand sa vizitam lacul Val di Limides (sau Limedes)la o inaltime de 2174 m. unul din altele perle ale Dolomitilor.Diferenta de nivel de 74 m. am parcurs´o relativ repede si usor in cca.o ora. Splendida priveliste ne-a asteptat ajunsi la lac. Vf.Tofana de Roses (3224 m.) precum si cel al Lagazuoiului Mic de 2779 m. straluceau in apele lacului. [...]

Imi cer scuze pentru prezentarea pps-uli anterior fara muzica. L-am refacut si acum sper sa auziti acompaniamentul muzical. [...]

Din perlele Dolomitilor.Laghi di Piani

Laghi di Piani 2335 m.De fapt sunt trei lacuri. Doua unul langa altul si al treilea ceva mai jos la cca. 35 m.diferenta de nivel. Aceste trei lacuri sunt isvoarele raului Fiscalina din Dolomiti di Sesto si se afla intr´o caldare superioara formata de trei grupari montane renumite. Punta Tre Scarperi 3151 m. (Schusterspitze) , Cima Una 2699 m. (Einserspitze) si Monte Paterno 2744 m. (Parernkofel) Aflandu-ne in Tirolul de Sud, fiecare apa,rau sau munte are doua denumiri : In Germana si in Italia [...]

Din perlele Dolomitilor.Lago Val di Limedes

Lacul Val di Limides,sau Limedes, se afla in apropierea pasului Falzarego in Dolomitii Ampezzani, la o altitudine de 2170 m. Frumusetea lui nu se poate descrie in cuvinte. Or unde ne-am afla, in apele lui se oglindeste majestosul Tofana de Roses ,unul din cele trei Tofane (Roses,Dentro si Mezzo) inalt de 3224 m. , iar mai la stg. nu mai putin renumit Lagazuoiul Mic de 2779 m. De la nivelul pasului Falzarego (2105 m.), unde am lasat masina, pana la lac este un drum deosebit de usor in care p [...]

PE GLOB cu WINDOWS 10 HOME (8)

Continuă excursia virtuală pe Glob cu imagini mereu interesante și deosebite.... [...]

Scari spre cer. Via Ferrata .

"Cu cat urci mai sus, cu atat vezi mai mult" Maxim Gorki